دست به قلم های ســیدجلیل

دست به قلم های ســیدجلیل

قل رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا
دست به قلم های ســیدجلیل

دست به قلم های ســیدجلیل

قل رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا

معضلات شبکه های اجتماعی 3

به نام خدا 

واقعا برای چه امری به نت می اییم؟؟

روز 24 ساعت است طی این مدت عده ی بسیاری کارهای مفیدی انجام می دهند کارهایی که اگر بیهوده باشند و به نتیجه ی مشخصی نرسند شاید ناخوشایند باشند 

یک روز تعداد پستهای ارسال شده در این 24 ساعت زمان را در یک شبکه ی اجتماعی شمردم تعداد ارسالها بسیار زیاد بود اما محتوای پستها همه از سر بی حوصلگی و بیهودگی بود شاید درمیان انبوه ارسالها چندپست جالب و آموزنده یافت میشد ! به راستی هدف از آمدن به نت چیست؟ هنوز کسی به این سوال پاسخ نداده است 

بگذریم و اما اصل مطلب , حقیقت امر آن است که عالم نت باهمه ی فراگیری و بیشمار بودن کاربرانش یک عالم محدود و مجازی در میان ذهن مخاطبان است چرا میگویم محدود ! نظر من این است که انسان شبکه های اجتماعی در تمام زندگی اش همان نت را می بیند و تمام زندگی اش نت میشود بستر مهیا شده ای یافته است که می تواند تمام احساسات و عاطفه ها و کمبودهای محبت زندگی خویش را با دیگری در میان بگذارد آری انسان شبکه های اجتماعی پرورش می یابد برای اعتماد به افرادی که نمی شناسد افرادی که تمام ظاهرشان آواتاری زیبا و نام کاربری جذاب می باشد بارها گفته ام و میگویم مادر دنیای حقیقی خودمان به سختی بر مخاطب خویش تاثیر میگذاریم اما دنیای مجازی به سبب بسته بودن و دیده نشدن با سرعت و شدت بسیار بر مخاطب خود تاثیر میگذاریم و هم تاثیر میگیریم 

انسان شبکه های اجتماعی اگر بی هدف و بی منظور رها در یک بستر مهیا شده رها شود از انجام هرگونه فسادی دوری نمیکند بی هدف بودن موجب میشود انسان دنیای مجازی جبران کمبودهای زندگی خودش را جایگزین بی هدفی یک شبکه کند .

انسان شبکه های اجتماعی بی هدف تسلیم اراده ی مفسده ها میشود 

مفسده هایی که یک به یک حیله ها و مکرهای شیطان اند شخصا به این گفته ی یکی از دوستان یقین پیدا کرده ام که میگفت نت ساخته ی دست شیطان بزرگ است و شیطان قسم خورده است تمام آدمیان را فریب دهد مگر انسانهای خالص را ... درستش هم همین است شیطان از هردری میزند تا من مسلمان را یک گام به گناه نزدیک تر کند صحبتم با آنهایی است که به بیهوده زدگی دچار شده اند دوستان علی الظاهر مذهبی !

و اما نشانه های کمبود

هشدار اولم به خانمهای کاربری است که در دنیای حقیقی خود پاک ترین و نجیب ترین و با حجاب ترین هستند ! سرکارخانمهای علیـّــه ! شما اگر محدود نبودید و کمبود در زندگیتان حس نمی کردید از کاربران مرد درخواست نمیکردید که شمارا به عنوان خواهر خودشان حساب کنند ..جای بسی تاسف است که از این سری انسانهای ساده بسیار زیاد مشاهده میشوند !!!

به راستی اگر ناموس شما از یک مرد غریبه همچین درخواستی را مطالبه کند چه عکس العملی نشان میدهید؟؟؟

 

و اما بعد شوخیهای بی مورد و حرفهایی که گوشه هایی باز برای به وجود آمدن خیلی از راههای فساد و ارتباطهای نادرست را باز میگذارد ! 

می پرسم آیا شما در محیط حقیقی خودتان هم با نامحرم شوخی  می کنید؟! پاسخ میزند که پیامبر (ص)با پیرزنی در فلان جا شوخی کرد !!! آری پیامبر (ص) پیامبر بود و مخاطبش پیرزن !!! اما حضرت علی (ع) که می گفت ((اگر گناه جن و انس را به من بدهند و اجازه داشته باشم دورکعت نماز بخوانم بر من باکی نیست )) با آن همه تقوا که به حق الیقین رسیده بود به زنان جوان و نامحرم سلام هم نمی کرد


کاربران شبکه های اجتماعی اکثرا جوان هستند و مجرد! و جوان هر حرفی را بدون منطق به سادگی نمی پذیرد اما جای پرشدن پیمانه ی کمبودهایش که بشود ساده تر از بچه ای خردسال عقایدش را کنار میگذارد و می پذیرد !

با یک اسمایل و شکلک دل از دلش می رود 

میگویی کمبود نه !! باشد میگویم نیاز نیاز به ارتباط با جنس مخالف نیاز به آنچه در فطرت ما نهاده شده است ! آری شوخی با نامحرم لذت بخش است ولواینکه مجازی باشد می دانی چرا؟؟؟

انسان شبکه های اجتماعی علی الظاهر مذهبی تو از ارتباط و شوخی با نامحرم لذت می بری چون  از عبادت و نمازخواندت لذت نمی بری  تو از یک ارتباط مجازی با نامحرم احساس سیرابی کاذب می کنی چون از ارتباط با محارم و اطرافیانت  لذت نمی بری  و این یعنی کمبود!


بازهم بگذارید به حساب خشکی مذهبی بودنمان !

چرا اجازه نمیدهیم بگوییم مشکل از ما مذهبی هاست ؟احکام خدا شوخی بردار نیست که هرکس هر طور باب میلش باشد بدان عمل کند اگر خلاف حکم خدا عمل شود گناه است و گناه عقوبت دارد و این است که میشود فساد! عزیزی که میگویی اینها خشکی مذهبی است نه خشکی مذهبی نیست چشمه ی اعتقادات شماست که خشکیده و قلب شماست که گرمای عذاب گناه را حس نمی کند .

آری انسان شبکه های اجتماعی علی الظاهر مذهبی با تو ام که بی هدف در بستر مفسده ها می چرخی و می گردی وجولان می دهی و بر همه ی رفتارهایت رنگ مسلمانی میزنی !

__________________________________________________



و اما آقای من عده ی بسیاری در هنگامه ظهور به مخالفت با شما برمی خیزند و میگویند که دین جدیدی آورده ای و خدا نکند که ما از آن دسته باشیم که براستی شقی من خالفکم !




.........................................................................................

چت‌کردن با نامحرم 

س: نظر جنابعالى در مورد چت‌کردن دختر و پسر چیست؟

ج) با توجه به مفاسدى که غالباً بر آن مترتب است، جایز نیست.

منبع : لینک



 


نظرات 2 + ارسال نظر
ناشناس 5 بهمن 1390 ساعت 09:57

خوب نوشتین!
اما من فکر می کنم که نت هم مثل یه وسیله...مثل یه بستر میمونه....که همه چی بر میگرده به مدل استفاده ما!
حتی یه جایی مثل دانشگاه هم که محیطی برای کسب علمه...میتونه برای عده ای مفسده امیز باشه...همین رابطه هایی که میبینیم!حتی به بهانه کار گروهی علمی!
به نظر من جلوگیری از هرگونه به خطا رفتن تو این جور محیطها چیزی شبیه محاله...اما میشه فضای غالب رو سالم و مفید تعبیه کرد...
.....................................
شبکه های اجتماعی به عنوان یه پدیده نوظهور یه قالب جدیده که اصلش متعلق به ما نیست ...ما برای در اختیار گرفتنش باید تو این قالب تصرف کنیم..و این حتما کار بسیار بسیار سختی خواهد بود.

.......................................
وقتی فاطمه اطهر(س) ندیدن نا محرم و دیده نشدن توسط نامحرم رو فضیلت میدونه برای یه زن...یعنی توصیه اسلام احتراز و دوری از اختلاط با نامحرمه....حالا اگه برای فعالیت تو همچین محیطهایی ناچاری از اختلاط با نامحرم ...با یه مرز باریکی سرو کار داری که سالم رد شدن ازش کار هر کسی نیست!
و شاید بزرگترین آسیب عادی شدن این روابطه...ریختن قبحش!
باید به خودمون یاد اوری کنیم که نامحرم مجازی فرقی با نامحرم حقیقی نداره!...و واقعا چند درصد ما میتونه ادعا کنه شوخی با نامحرم تو فضای مجازی تاثیری رو دلش نداره..!!!
ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی

Reza-Zeus 23 خرداد 1392 ساعت 20:59 http://http://www.reza-zeus.blogsky.com/

سلام
نمیدونم رضا زئوسُ یادته یا نه سید !
ولی باید بگم که ، هنوز با این شبکه اجتماعی و نامحرم و نت و اینا درگیری ها ! D:

سلام رضا خوبی؟
خوب شد یادت اومد این پست برای یه سال پیشه:D

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد